E-Commerce

Šta je to E-commerce?

Elektronska trgovina ili e-commerce je poslovni model koji firmama i pojedincima omogućava kupnju i prodaju stvari putem intereneta. Kako se trgovina razvija tako se mijenjaju i načini na koje se ona provodi spomenuti ćemo najtradicionalnije vrste modela e-trgovine.

e-commerce

Modeli e-trgovine:

  • Poslovanje s potrošačima (B2C): B2C e-trgovina najpopularniji je model e-trgovine. Poslovanje s potrošačem znači da se prodaja odvija između preduzeća i potrošača, na primjer kada kupujete tepih od web prodavača.
  • Izravno potrošaču (D2C): Izravna potrošačka e-trgovina najnoviji je model e-trgovine. D2C znači da se marka prodaje izravno krajnjem kupcu bez prolaska kroz trgovca, distributera ili veletrgovca. Pretplate su popularna D2C stavka, a društvena prodaja putem platformi poput InstaGram, Pinterest, Facebook, Snapchat itd. Popularne su platforme za izravnu prodaju potrošačima.
  • Potrošač potrošaču(C2C): C2C e-trgovina odnosi se na prodaju robe ili usluge drugom potrošaču. Prodaja od potrošača do potrpšača odvoja se na platformama kao što su eBay,Etsy, Fivver itd
  • Poslovno poslovanje(B2B): B2B e-trgovina odnosi se na tvrtku koja prodaje robu ili usluge drugom preduzeću, poput proizvođača i veletrgovaca ili veletrgovaca i maloprodaje. Poslovna e-trgovina nije okrenuta potrošačima i obično uključuje proizvode poput sirovina, softvera ili proizvoda koji se kombinuju. Proizvođači također prodaju izravno trgovicima putem B2B e-trgovine.
  • Potrošač za posao (C2B): Potrošač za posao je kada pojedinac prodaje svoje usluge ili proizvode poslovnoj organizaciji. C2B obuhvata infulencere koji nude izloženost, fotografe, savjetnike, slobodne autore itd.

E-commerce se može provoditi na računarima, tabletima ili pametnim telefonima, te se smatra digitalnom verzijom kupovine putem kataloga poštom. Gotovo svi proizvodi i usluge dostupni su putem e-trogovine uključujući knjige, muziku, avionske karte i finansijske usluge poput ulaganja u dionice i internet bankarstva.

e-commerce

E-commerce je kupovina i prodaja robe i usluga putem interneta.
E-trgovina je zamjena za trgovine, iako neke firme odluče zadržati i jedno i drugo.
Danas putem e-trogovine možemo kupiti gotovo sve.

Razumjevanje elektroničke trogovine (e-commerce)

E-commerce pomaže preduzećima uspostaviti širu prisutnost na tržištu prižajući jeftinije i učinkovitije kanale distribucije za svoje proizvode ili usluge. Na primjer, malopodajni prodavac Target svoju je prisutnost nadogradio internetskom trgovinom koja kupcima omogućava kupnju svega, od odjeće do proizvođača kafe, paste za zube i akcijskih figura.

Nasuprot tome, Amazon je svoje poslovanje pokrenuo modelom internetske prodaje i isporuke proizvoda koji se temelji na e-trgovini. Da ne dužimo, pojedinačni prodavači sve se više uključuju u transakcije e-trgovine putem svojih web stranica. Konačno, digitalna tržišta kao što su eBay ili Etsy služe kao razmjene na kojima se okuplja mnoštvo kupaca i prodavača kako bi poslovali.

Prednosti i nedostaci E-trogovine

E-trgovina potrošačima nudi sljedeće prednosti:

Pogodnost je ta što se E-commerce realizuje 24 sata dnevno, sedam dana u sedmici.

Veliki izbor. Mnoge trgovine nude širi izbor proizvoda na mreži nego što imaju u svojim trgovinama. I mnoge trgovine koje posluju isključivo na interenetu mogu svojim kupcima ponuditi ekskluzivni inventar koji nigdje drugo nije dostupan.

Dostupnost. Web stranice e-trgovine dostupne su 24 sata dnevno 7 dana u sedmici, što posjetiteljima omogućava pregledanje i kupnju u bilo kojem trenutku.

Brzina pristupa. Kupce u fizičkoj trgovini može usporiti gužva, dok web stranice rade brzo. Stranice proizvoda i košarice učitavaju se u nekoliko sekundi ili manje. Transakcija e-trgovine može sadržavati nekoliko klikova i trajati manje od pet minuta.

Veliki doseg. FIrme koje proizvode cigle prodaju ih kupcima koji fizički posjete njihovu trgovinu. Pomoću e-trgovine firme mogu prodati bilo kojem kupcu koji može pristupiti webu.

Niža cijena. E-trgovina izbjegava troškove povezane sa fizičkim trgovinama, kao što su najam, inventar i blagajna, iako mogu imati troškove prijevoza i skladišta.

Preporuke za proizvode. Web stranice e-trgovine mogu pratiti pregledavanje, pretraživanja i kupovine posjetitelja.

Nedostatci E-commerca :

Ograničena korisnička usluga. Ako kupujete računar putem interneta, ne možete jednostavno zatražiti od zaposlenika da osobno pokaže specifikacacije određenog modela. Iako vam neke web stranice omogućavaju čavrljanje na webu sa članom osoblja, to nije praksa.

Nedostatak treuntnog zadovoljstva. Kada kupujete putem interneta, morate pričekati da ga isporuče vašem domu ili uredu. Međutim trogovine poput Amazona čine čekanje malo manje bolnim nudeći isporuku istog dana kao vrhunsku opciju za odabrane prozvode.

Nemogućnost dodirivanja proizvoda. Slike na internetu ne prenose cijelu priču o artiklu, pa kupnja putem e-trgovine može biti nezadovoljavajuća kada primljeni proizvod ne odgovara očekivanjima potrošača. Slučaj: Odjevni predmet može biti izrađen od lošije tkanine nego što to pokazuje njegova slika na internetu.

Sigurnost. Vješti hakeri mogu stvoriti web stranice autentičnog izgleda koji tvrde da prodaju dobro poznate proizvode. Umjesto toga, web mjesto kupcima šalje imitacijske verzije tih proizvoda, Jednostavno prikuplja podatke o kreditnim karticama kupaca. Ako se hakira web mjesto prodavača, hakeri mogu doći u vlasništvo nad podacima o krednitnoj kartici kupaca.

e-commerce

Kako je nastala e-trgovina?

Prva transakcija e-trgovine izvršena je 1994 godine. Momak po imenu Phil Brandenberger uprotrijebio je svoju Mastercard kako bi putem interneta kupio Stings Ten Summoners Tales album za 12,48 dolara. Ova transakcija ušla je u povijest i signalizirala svijetu da je “internet otvoren” za transakcije e-trgovine. Zašto?
Budući da je to prvi put da se tehnologija šifriranja koristi za omogućavanje kupovine putem interneta. Nepotrebno je govoriti da je e-commerce od tada naglo rastao. Uspon divova e-trgovine poput Amazona i Alibabe sredinom 1990-ih promjenio je lice maloprodajne industrije. Uglavnom su kapitalizirali globalni prodor interneta i digitalizaciju finansijskog sistema što je doprinijelo padu prodaje za mnoge firme.

Rast e-trgovine također je preusmjerio malorpodajnu radnu snagu. Američki Zavod za statistuku rada (BLS) otkrio je da se od 1997. do 2016. zaposlenost u sektoru e-trgovine povećala za 80% BLS također predviđa da će broj radnih mijesta e-trgovine neprestano rasti i dostići 450.000 u SAD-u do 2026. godine.

Uzimajući to u obzir, jasno je da će visoko konkurentna priroda e-trgovine nastaviti mijenjati maloprodajnu industriju i utjecati na ponašanje kupaca. Pokretanje internetskog preduzeća danas se čini privlačnom idejom za mnoge pametne poduzetnike.

Vladini propisi za E-commerce

U sjedinjenim Državama, Federalno povjerenstvo za trgovinu (FTC) i vijeće za sigurnosne standarde industrije platnih kartica (PCI) su među primarnim agencijama koje regulišu aktivnosti e-trgovine. FTC nadgelda aktivnosti poput internetskog oglašavanja, marketinga sadržaja i privatnosti kupaca, dok Vijeće za sigurnosne standarde PCI razvija standarde i pravila, uključujući usklađenost sa standardom PCI Data Security, koji navodi postupke za pravilno rukovanje i pohranu finansijskih podataka potrošača.

Kako bi osigurali sigurnost, privatnost i učinkovitost e-trgovine, firme bi trebale ovjeravati poslovne transakcije, kontrolisati pristup resursima kao što su web stranice za registrovane ili odabrane korisnike, šifrirati komunikacije i implementirati sigurnosne tehnologije, kao što je dvofaktorska autenticnost.

e-commerce

E-commerce platforme i dobavljači

Platforma e-trgovine je alat koji se koristi za upravljanje poslovanjem e-trgovine. Opcije platforme su namjenjene klijentima od malih do velikih firmi. Ove platforme uključuju mrežne tržnice poput Amazona i eBaya, za koje je jednsotavno potrebno prijavljivanje na korisničke račune. Drugi model platforme za e-commerce je SaaS, gdje se vlasnici trgovina mogu pretpaltiti na “iznajmljivanje” prostora u hostiranom oblaku koja ne zahtijeva interni razvoj .

Nekoliko primjera stranica za e-trgovinu;

  • Amazon
  • eBay
  • Walmart Marketplace
  • Chewy
  • Wayfair
  • Newegg
  • Alibaba
  • Etsy
  • Overstock
  • Rakuten

Platforme za elektronsku trgovinu koje pružaju usluge za pojedince ili kompanije za kreiranje online prodavnice.

  • Shopify
  • WooCommerce
  • Magento
  • Squarespace
  • BigCommerce
  • Ecwid
  • Salesforce Commerce Cloud (B2B and B2C options)
  • Oracle SuiteCommerce

Više tekstova na temu Digitalnog marketinga, socijalnih mreža i web dizajna možete pronaći ovdje.

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *