Content marketing je postupak stvaranja vrijednog i relevantnog sadržaja za sticanje i privlačenje publike. Pošto je content marketing relativno nova marketinška strategija, u Bosni i Hercegovini ima nekoliko prevoda ovog pojma marketing sadržaja, marketing kroz sadržaj, marketing sadržajem ili sadržajni marketing.U praksi je i dalje uobičajeno koristiti engleski naziv, tj. content marketing.
Taj postupak sadrži pripovjedanje priča i razmjenu informacija kako bi se povećala svijest o brendu. Konačno, cilj je natejrati čitatelja da poduzme radnju kako bi postao kupac, kao što je traženje dodatnih podataka, prijava za popis e-mailova ili kupnje. “Sadržaj” može značiti postove na blogu, izvore poput knjige i e-knjiga, digitalni video, podcastovi i još mnogo toga.
Općenito, prije svega trebao bi pružiti vrijednost potrošaču, a ne samo reklamirati marku ili pokušati realizovati prodaju. Content marketing se odnosi na izgradnju održivog, povjerljivog odnosa sa svojim kupcima koji s vremenom potencijalno mogu dovesti do mnogih prodaja, a ne samo do jedne transakcije.
Content marketing djeluje simbiozno s drugim vrstama digitalnog marketinga: To je način da se SEO pojmovi za pretraživanje uključe u svježi sadržaj web stranice, a stvoreni sadržaj može se dijeliti kao objava na društvenim mrežama kao i u marketinškim publikacijama putem e-maila.
Gledajući analitiku za vaš sadržaj marketing može puno toga reći o vašim kupcima:
- Šta oni traže na vašoj web lokaciji?
- Koje vrste sadržaja utiču na to da duže ostanu na web stranici i nastave razgledavati?
- Šta ih to tjera da izguve zanima i odlaze dalje?
Za razliku od metode kao što je PPC (PAY PER CLICK), content marketing je dugoročna strategija. Vremenom marketinški stručnjaci grade biblioteku sadržaja ( tekst, video, podcastovi itd.) Ova biblioteka sadržaja također pomaže u promicanju znanja o vašoj marki i povećava vaš profil kao resurs za informacije. Ako korisnici posjećuju vašu stranicu radi informacija, zapamtiti će vas kao pravi odabir kada dođe vrijeme za kupnju.
Izvrstan put za ljude koji uživaju u pisanju i/ili video i audio produkciji je content marketing . Ali kao i kod digitalnog marketinga općenito, on također zahtijeva snažne strateške i analitičke vještine.
Vaši kupci, potencijalni kupci i publika žele vrijedan sadržaj vašeg poslovanja. A taj sadržaj treba doći do članova publike na prirodan i organski način a ne ometajući.
Content marketing pomaže firmama da to učine i opisuje popstupak privlačenja, angažovanja i oduševljenja ciljanih tržišta. Učinkovit content marketing može upravo to i kao rezultat toga povećati broj konverzija, poboljšati svijest o robnoj marki, povećati prihod, uspostaviti se kao lider u industriji i još mnogo toga.
Zašto je content marketing bitan?
Content može potaknuti svijest o robnoj marki, prodaji, dosegu, interakciji i lojalnosti .
- Educirajte svoje potencijalne kupce o proizvodia i uslugama koje nudite.
- Pojačajte konverzije
- Izgradite odnose između svojih kupaca i poslovanja koji rezultiraju povećanom lojalnošću
- pokažite publici kako vaši proizvodi i usluge riješavaju izazove
- Stvorite osjećaj zajedništva oko svog brenda
Cilj sadržajnog marketinga NIJE izravno oglašavanje nekog proizvoda ili usluge, već privlačenje pažnje korisnika koji se uklapaju u ciljanu publiku te izgradnja autoriteta brenda u području u kojem posluje. Stoga, marketing sadržaja tek posredno djeluje na rezultate prodaje.
Kvalitetan Content je nemoguće raditi bez kvalitetnog programa . To je softver za planiranje i istraživanje relevantnog sadržaja( Content curation) kao što su Buzzsumo ili Scooplt. Zatim sadržaj treba i vizuelno doraditi ukoliko govorimo o video sadržaju, popratnim slikama i infografikama.
Na kraju objava sadržaja i njegova promocija među ciljnom publikom zasebna su tema.
Više tekstova na temu Digitalnog marketinga, socijalnih mreža i web dizajna možete pronaći ovdje.