Imate izvrstan proizvod ili uslugu, ali nitko ne zna za to. Kako pronaći nove kupce? A kako da te pronađu ? Kako započeti svoj affiliate marketing program ?
Najčešći odgovori na ova pitanja uključuju marketinške i reklamne kampanje, od malih pristupa poput stavljanja letaka na automobile na parkiralištu, do reklama za više miliona dolara za vrijeme Super Bowla.
Studije sugerišu da je prosječna osoba svakodnenvno izložena izmežu tri do pet hiljada vrsta oglasa. S toliko mnogo informacija koje se uništavaju, kako možete biti sigurni da je vaša poruka primljena?
Jeste li ikada imali prijatelja ili člana porodice koji su vam pričali o cool proizvodu ili oduševljeni nekim novim restoranom? Šanse su da ste bili prihvatljiviji za te informacije nego za bilo koju količinu oglašavanja koju ste možda vidjeli ili čuli.
Čak i uz sve reklame koje ćete možda vidjeti u jednom danu, vjerovatnije je da će vas izravni prijedlozi pouzdanog prijatelja potaknuti na istraživanje novog proizvoda za razliku od neke neželjene reklame tijekom vašeg svakodnevnog putovanja na posao.
Dobro, ali kako natjerati ljude da razgovaraju sa svojim priateljima i obitelji o proizvodima ili uslugama vaše firme? Uđite u affiliate marketing.
Šta je Affiliate marketing?
Affiliate marketing ili partnerski marketing smatra se jednim od najdugovječnijih kanala za oglašavanje proizvoda na Internetu, a razvio se na američkom tržištu.
Odnosi se na oglašavanje, odnosno na promociju proizvoda ili usluga nekog poduzeća. Ti proizvodi ili usluge mogu se promovirati putem bannera, videozapisa, slika, tekstualnih oglasa, linkova ili putem e-mail kampanja.
Zapravo, affiliate partneri upućuju potencijalne kupce na određenu web stranicu kako bi kupili proizvode ili usluge koji se nalaze na toj web stranici. Ako dođe do kupnje tih proizvoda ili usluga, odnosno ostvarenog prihoda, za svaki prodani proizvod ili uslugu oglašivač plaća proviziju svojim affiliate partnerima.
Pod affiliate marketing partnerima obično se podrazumijevaju vlasnici web stranica, blogeri ili pak utjecajniji ljudi na različitim društvenim mrežama.
Basic Affiliate Marketing
Na najosnovnijoj razini , udruženi marketing uključuje firmu koja plaća proviziju ili neki drugi bonus osobi koja razumije učinkoviti angažman kupaca i promovira firmu do prijatelja ili poznanika koji tada postaju novi kupci te firme.
U programu Affiliate marketinga uglavnom postoje tri ključna igrača:
- Trgovac ( osoba ili firma koja nešto prodaje )
- Podružnica ( osoba koja promovira proizvod )
- Kupac (osoba koja kupuje proizvod na temelju interakcije sa pridruženim društvom )
Podružnica je jedostavno kupac koji svojim priateljima govori o firmi, proizvodu ili usluzi. Kupac je sretan jer je otkrio proizvod ili uslugu za koje prije nije znao. Podružnica je sretna jer su zaradili bonus. I firma je sretna jer su povećali prodaju s minimalnim marketinškim ulaganjima. To je WIN-WIN-WIN!
Svi su na mreži
Ovih je dana šitrenje informacija usmenom predajom lakše nego ikada. Umjesto da čekamo da razgovaramo o firmi, usluzi ili proizvodu u razgovoru licem u lice, možemo kopirati internet adresu i zalijepiti je u personalizirani e-mail, Facebook post ili tweet.
Gotovo svi su na mreži i gotovo su svi povezani. Nedavni izvještaji na Facebooku tvrde da više od 50% odrasle populacije u SAD-u ima Facebook račun. Gotovo 60% korisnika Facebooka povezano sa stotinu ili više prijatelja. A šanse su da ako pojedinac nije povezan sa Facebookom ili drugom društvenom mrežom, živi u blizini ili je usko povezan sa nekim ko jeste. Bez obzira jesu li ove brojke potpuno tačne ili ne, one ilustruju da je većina ljudi na ovaj ili onaj način povezana putem interneta.
Podizanje na sljedeći nivo
Kako osoba počne primati provizije, vjerovatno će biti motivisana proširiti postupak upućivanja. Pojedinac može čak potražiti mogućnosti udruženog marketinga kao način dodavanja prihoda.
Finansijski motivirani pojedinci mogu svoje udružene marketinške napore podići na sljedeći nivo. Preporučivanjem proizvoda ili usluga putem vlastite komercijalne prisutnosti na internetu, bilo da se radi o profesionalnom blogu, ili možda Facebook grupi.
Komercijalni internet stručnjaci mogu lako preporučiti proizvode i usluge za drugu firmu i povećati prihod za obije firme. Jednoj firmi povećanjem prometa i prodaje, a drugoj putem provizije. Personalizirane preporuke za Facebook, Twitter ili e-poštu obično neće protezati dalje od čovjekovih prijatelja ili obitelji. Komercijalno podružnica nastoji proširiti doseg svoje veze s preporukom na što veći broj ljudim često upučujući korisnike na one sa kojim on ili ona nikada nije izravno komunicirala.
Početak rada
Ako želite uspostaviti program pridruženog marketinga, morat ćete stvoriti i održavati bazu podataka svojih podružnica. Stvoriti i pratiti njihove jedinstvene poveznice i integrirati te poveznice u svoj postupak e-trgovine kako biste im mogli platiti odgovarajuće provizije. Zvuči pomalo zastrašujuće?
Srećom postoji Easy Affiliate. Dodatak s puno značajki koji vam pomaže da gotovo bez napora pokrenete pridruženi program na svojoj WordPress stranici u samo nekoliko minuta. Ako imate proizvod ili uslugu uz bilo koju vrstu intenetske prisutnosti. Velike su šanse da će udruženi marketing raditi za vas. Uz samo nekoliko kratkih klikova mogli biste imati marketinški tim. Podružnica koji radi za vas i usmjera vašu prodaju na načine na koje niste mislili da su mogući.
Razlikuju se sljedeći kompenzacijski programi u affiliate poslovanju
Plaćanje temeljem ostvarene prodaje („pay per sale“)
Najčešći program, on se odnosi na isplaćivanje provizije posredniku temeljem svake generirane prodaje, a koja je ostvarena putem njegove web stranice.
Plaćanje temeljem broja klikova („pay per click“)
Isplačivanje provizije posredniku za svaki klik koji je korisnika odveo na affiliate link bez obzira na to hoće li se prodaja u konačnici ostvariti ili ne.
Plaćanje temeljem broja ostvarenih aktivnosti, odnosno ciljeva („pay per lead“)
Plaćanje provizije za svaki ostvareni cilj.
Naprimjer , tako se provizija može isplatiti temeljem ispunjenog online obrasca ili određene registracije.
Prednosti i nedostaci – affiliate marketing
Kao prednosti affiliate merketinga navest ćemo niske početne troškove ulaska u ovakve oblike poslovanja te jednsotavnog korištenja. Sve uvjete affiliate poslovanja određuje firma koja želi promovirati svoje prizvode ili usluge. Tako naprimjer firma određuje koje proizvode ili usuge želi prikazati na određenoj web stranici ili blogu u određeno vrijeme.
Nedostatak affiliate marketinga smatra se nemogućnost kontrole nad promovisanim proizvodima ili uslugama te prevare prilikom isplačivanja provizije partnerima.
U skladu s time, potrebno je promovisati upravo na onim platformama koje su povezane s poslovanjem s kojim se tvrtka bavi, jer će se i time generirati zarada.
Više tekstova na temu Digitalnog marketinga, socijalnih mreža i web dizajna možete pronaći ovdje.