Marketing putem e-maila upotreba je e-maila za promociju proizvoda ili usluga tijekom razvijanja odnosa sa potencijalnim kupcima ili klijentima. To je zapravo izravna pošta koja se šalje elektronskim putem, umjesto putem poštanske službe. Saznajte više o pogodonostima koje ima e-mail marketing, načinima na koji se to radi ispravno i usporedbi sa nekim drugim oblicima marketinga.
Šta je E-mail marketing?
Kad god firma pošalje e-mail, osim potvrda narudžbi i izravnih odogovara na pitanja kupaca, to bi se moglo smatrati oblikom marketinga putem e-pošte. Marketing putem e-maila jedan je od segmenata internetskog marketinga koji obuhvata mrežni marketing putem web stranica, društvenih mreža, blogova i još mnogo toga.
Marketing putem e-maila može sadržavati biltene s novostima o firmi ili promocije prodaje i ekskluzivne ponude za pretplatnike. Marketinške e-adrese također mogu pokušati podijeliti opštu poruku u ime firme, na primjer nakon prirodne katastrofe ili skandala u tvrtki.
U najboljem slučaju, marketnig putem e-maila omoćava firmama da informišu svoje kupce i prilagode marketinške poruke svojoj publici. U najgorem slučaju. ovakav marketing može otjerati kupce upornom i dosadnom neželjenom poštom.
Kako funkcionira marketing putem e-maila?
Jednostavno je postaviti i pratiti marketinšku kampanju putem e-maila, što je čini dostupnom malim firmama. Na primjer, na svoju web loakciju možete dodati mogućnost prijave za bilten. Kako se ljudi prijavljuju, možete slati biltene sve većoj publici. Također možete uputiti kupce na bilten sa svojih profila na društvenim mrežama.
Dvije najveće prednosti e-mail marketinga su cijena i jednostavnost. U usporedbi s drugim vrstama marketinga, slanje e-mailova jeftin je način oglašavanja vaše firme i njenih proizvoda i usluga.
Redovni bilten jednostavan je i učinkovit način slanja obavijesti o vašoj firmi, nadolazećim događajima i posebnim ponudama. Softver za e-mail također olakšava planiranje automatiziranih promotivnih e-mailova za kupce koji nedavno nisu kupili.
E-mail marketing omogućuje ciljanje određenih skupina kupaca ili čak određenih pojedinaca. Ponuda pojedinačnih kupaca posebnim rođendanskim ponudama robe ili usluga jedan je od načina da to učinite.
Na primjer, restoran može poslati e-mail kupcima na njihov rođendan s 50% popusta na ulaz. Ovakva personalizacija pomaže firmi da razvije i održi odnos s kupcima. To može dovesti do povećanja prodaje i lojalnosti kupaca.
E-mail marketing ostaje važan
U doba društvenih mreža mnogi od nas otpisuju e-mailove. Međutim, postoje statistički dokazi da i dalje ostaje važan aspekt marketinških napora. Na primjer: Eksperti za E-mail marketing firme Litmus procjenjuju da marketing putem e-maila u prosjeku vraća 42 dolara za svaki potrošeni 1 dolar.
Jedno istraživanje pokazalo je da se 59% ispitanika odlučilo na kupnju nakon pregleda e-maila. Velike prednosti e-maila u odnosu na društvene medije je ta što je vjerovatniej da će korisnici vidjeti e-mail nego društvene mreže.
Samo objavljivanje na društvenim mrežama ne znači da će ga vidjeti svi oni koji želite da vide vašu poruku. Međutim, e-mail će stajati u pristigloj pošti dok je ne pročita ili ne izbriše. U idealnom slučaju, e-mail marketing trebao bi ići pod ruku s društvenim mrežama.
Dodavanje oznake “Sviđa mi se” ili “Dijeli” na društvenim mrežama u svoje marketinđke e-mailove daje dodatni način za kupca da se povežu s vašom markom. Isječci pozitivnih recenzija obožavatelja društvenih mreža mogu se uključiti u e-mail, a postovi na društvenim mrežama mogu korisnike privući u vaše biltene e-maila.
Marketing putem maila može značajno povećati vaš prihod ako to učinite ispravno. To je izvrstan način da natjerate ljude da posjete ( i ponovo posjete) vašu web stranicu ili blog. Više prometa obično se izjednačava sa većim prihodom.
Strategije e-mail marketinga
Učinkovitost e-mail marketinga zahtjeva napor. Evo nekih od strategija kako najbolje iskoristiti svoje marketinške kampanje putem e-maila.
Izdradite vlastitu listu
Sve što ćete učiniti slanjem neželjenih e-mailova je isključiti večinu ljudi za koje ste se nadali da će postati kupci. Bilo putem vađe web stranici , u vašoj trgovini ili na nekom događaju, jasno stavite do znanja kada se kupci odluče za primanje vaših e-mailova.
Slijedite zakon
Trgovci slanjem e-mailova moraju se pridržavati pravila zakona CAN-SPAM. Ta pravila uključuju neobmanjujuću temu, pružaju jasan način odjave i uključuju vaše ime i adresu na kraju e-maila.
Izmješajte svoje poruke
Nemojte samo neprestano slati oglase za kupnju. Upotrijebite svoje e-mailove za izgranju odnosa s kupcima dijeleći vaše znanje ili stručnost drugih, dajuči im savjete i uvide koje mogu cijeniti. Dijelite informacije koje im omogućavaju da znaju više o vama i vašoj firmi.
Poštujte svoje pretplatnike
Imajte na umu da su vam ljudi s kojima komunicirate povjerili svoje podatke i zaslužuju vaše poštovanje. Ako želite priliku pretvoriti ih iz kupaca u obožavatelje, učinite da se osjećaju posebno.
Slijedite raspored
Držite se rasporeda ako radite bilten. Slanje e-mailova svakog dana ili svakog tjedna pomoći će pretplatnicima da znaju šta mogu očekivati od vas i kada.
Optimizacija za mobilne uređaje
Studije marketinških analitičara iz tvrte Litmus otkrile su da se nešto manje od polovine e.mailova otvrara mobilnim uređajima. To znači, ako se vaš e-mail ne prikazuje pravilno na mobilnim platformama, polovica publike će misliti da ne znate kako pravilno izraditi e-mail.
Ključno:
- E-mail marketing upotreba je e-pošte za promociju proizvoda i usluga firme ili za povezivanje s kupcima.
- Kada se dobro izvede, e-mail marketing učinkovit je pokretač prodaje.
- Kada uradite nešto pogrešno, e-mail marketing može naići na neželjenu poštu koja živcira kupce.
- Najbolje marketinški e-mailovi optimizirani su za mobilne uređaje, poštuju kupce i slijede raspored dok miješaju poruke.
Više tekstova na temu Digitalnog marketinga, socijalnih mreža i web dizajna možete pronaći ovjde