Kako besplatno povećati organski reach na Facebook-u

“Zašto je reach na mojoj Facebook stranici toliko nizak ? Da li organski reach na Facebook-u polako odumire?” , to je veliko pitanje koje se mota po glavi mnogim vlasnicima biznisa. Sa svakim novim ažuriranjem News Feed-a čini se kako se brendovi i publisheri guraju po strani i sve manje ih viđamo na naslovnicama Facebooka. Ako ste stekli ovakav osjećaj, vjerujte, niste daleko od istine.

Činjenica je da se Facebook algoritam sve više mijenja i ne igra u korist stranica sa organskim reachom. Pravila igre se mijenjaju i vi se morate prilagoditi. Organski reach nije osuđen na propast, samo morat naučiti igrati po novim pravilima Facebooka.

U nastavku teksta saznajte šta utiče na vidljivost vašeg posta u News Feedu i na koji način možete povećati organski reach vaše stranice.

Razumijevanje organskog dosega

Prije nego započnemo s objašnjavanjem kako da povećate doseg, prvo bi trebali pričati o tome šta je organski reach i kako funkcioniše. Kada shvatimo u potpunosti mehanizam funkcionisanja organskog dosega, moći ćemo ustanoviti koje strategije su najuspješnije u povećanju organskog dosega.

Šta je organski doseg na Facebook-u?

Facebook definiše organski reach kao “broj ljudi do kojih možete besplatno dosegnuti kada objavite post na vašoj Facebook stranici”. Što se tiče plaćenog dosega, njega definiše broj ljudi koji vide vaš post na Facebook stranici, kao rezultat plaćenog oglašavanja.

Uzimajući u obzir ove definicije besplatnog i plaćenog dosega, jasno je zašto su marketeri sve više zabrinuti – pad besplatnog organskog dosega znači i povećanje troškova da bi publika vidjela vašu objavu.

Da li je Facebook reach zaista bitan ? Da! Mogućnost besplatnog oglašavanja putem alata socijalnih mreža je najidealniji način da potencijalni klijenti dođu do vašeg brenda, uz minimalne ili nikakve troškove. Sada kada smo razumjeli suštinu problema, pogledajmo zašto organski reach pada i šta možemo uraditi da ublažimo njegov pad.

Zašto pada organski reach?

Dva su glavna razloga.

Prvi razlog je generalno povećanje sveukupnog sadržaja na Facebook-u. Jednostavno danas imamo puno više sadržaja nego prije 10 godina. Korisnici više objavljuju, brendovi više objavljuju, a broj stranica raste iz dana u dan. Svemu tome doprinosi niz alata koji danas postoje da bi olakšali kreiranje i objavljivanje sadržaja.

Sve je ovo rezultiralo velikim nadmetanjem za prevlast u News Feed-u. Konkurencija je ogromna, ali zaista ogromna, u 2014. godini prosječan korisnik Facebook-a bi na svojoj naslovnici imao potencijalnih 1500+ postova za pregledati, od kojih bi mu Facebook prikazao oko 300. To je bilo prije 7 godina.

organski reach

Kada bi Facebook svojim korisnicima pokazao bukvalno svaki post koji mogu vidjeti, samo News Feed bi postao beskoristan za većinu svakodnevnih korisnika, te bi vjerovatno većina korisnika i napustila Facebook veoma brzo.

Drugi razlog je taj što je većina sadržaja koji se objavljuje relevantan samo za malu skupinu korisnika. U ranijim danima Facebook-a kada nije bilo previše contenta, svaki sadržaj koji je napravljen sa pristojnim nivoom vještine prošao bi uspješno. Danas, kada imamo ogromnu količinu sadržaja koji se objavljuje, nije dovoljno kreirati i objaviti sadržaj koji je samo “dobar”.

Da bi bili uspješni na Facebook-u u 2021. godini, morate objavljivati sadržaj koji je vrhunski po kvaliteti i relevantan za korisnike. Današnji Facebook korisnici žele sadržaj koji targetiran prema njihovim interesima, ali ne žele da im Feed bude preplavljen njima i blokira objave njihovih prijatelja na Facebook-u.

Facebook je razumio ponašanje i tendencije svojih korisnika, stoga je započeo sa čišćenjem spam-a iz News Feeda i unaprijeđenjem načina kako funkcioniše vidjljivost targetiranih relevantnih postova.

Šta je Facebook algoritam?

Facebook ima poseban algoritam koji rangira sve potencijalne postove koji se mogu pojaviti na naslovnici korisnika, baziran na tome koja je vjerovatnoća da će korisnik pozitivno reagirati na određeni post.

Kako funkcioniše News Feed algoritam ?

Šta će korisnik vidjeti na News Feed-u zavisi od 4 glavna faktora :

  • Ukupan dostupni sadržaj kojeg korisnik može vidjeti od strane prijatelja i publishera.
  • Signali: Podaci koji su vezani za specifičan post- npr. vrsta sadržaja, kada je objavljen, ko ga je objavio, koliko ima lajkova, komentara i dijeljenja. Ovo su jedini faktori koje brendovi mogu kontrolisati i koristiti da signaliziraju Facebooku da je njihov sadržaj relevantan za targetiranu publiku.
  • Predviđanja: Mora se predviđati koliko je vjerovatno da će korisnik biti zainteresovan za post, na osnovu analize sadržaja kojeg korisnik preferira.
  • Ocjena relevantnosti: Brojka koja je pridružena određenom postu bazirana na vjerovatnosti da će se korisniku taj post svidjeti.

Postoje predviđanja koja Facebook algoritam uzima u račun kada treba da izračuna ocjenu relevantnosti:

  • vjerovatnoća da će se kliknut na post
  • vjerovatnoća da će korisnik provesti određeno vrijeme na postu
  • vjerovatnoća za like, komentar ili share
  • vjerovatnoća da će korisnik smatrati za post da je informativan
  • vjerovatnoća da je post clickbait
  • vjerovatnoća da klik na post vodi do web sajta niske kvalitete

Kada Facebook algoritam izračuna sve što treba, on sortira dostupni sadržaj po bodovanju. Što je veći broj bodova, veća je vjerovatnoća da će ga krajnji korisnik vidjeti na News Feed-u. Stoga, random video o smiješnim mačkama kojeg ste gledali za vrijeme pauze na poslu ipak nije toliko random, zar ne ?!

Sada kada malo bolje razumijemo News Feed algoritam, saznajmo sada kakva ažuriranja lagoritma najviše imaju uticaja na organski reach. To su ključne stvari koje morate znati ukoliko želite da unaprijedite svoju Facebook stranicu.

Šta utiče na organski reach?

Zadnjih nekoliko godina došlo je do značajnih promjena u načinu na koji Facebook algoritam pozicionira sadržaj za brendove i korisnike.

U januaru 2018. godine Facebook je objavio da će u budućnosti davati prioritet postovima koji mogu započeti konverzaciju i značajne interakcije između ljudi.

Velika promjena koju su uveli označila je prekretnicu u algoritmu, gdje Facebook sada naglašava važnost ličnih interakcija između korisnika i ljudi do kojih im je stalo. Ova promjena uključuje prioritetno pozicioniranje za :

  • Postovi od prijatelja i porodice
  • Postovi koji inspirišu i izazivaju raspravu u komentarima, i koji potiču korisnike da ih dijele
organski reach

Još jedna značajna stavka koju je Facebook uveo početkom 2018. godine jeste unaprijeđenje vještačke inteligencije koja ima za cilj uklanjanje neželjenog sadržaja, kao i da umanji doseg za senzacionalistički, zavaravajući i kontroverzni sadržaj.

Facebook je 2019 godine takođe ažurirao način na koji broji impresije stranice.

U prošlosti je doseg računat tako što se zbrajao ukupan broj prikazivanja posta u News Feed-u. Sa zadnjim ažuriranjem, Facebook je počeo da broji reach tek kada cijeli post se nađe u okviru ekrana korisnika.

Iako je ova promjena imala za cilj da promijeni način na koji je doseg mjeren, ipak su neki vlasnici stranica primjetili da im je doseg manji od očekivanog.

Kakav sadržaj je najbolji za vašu Facebook stranicu?

Evo nekoliko primjera sadržaja kojeg će Facebook prioritizirati:

  • Sadržaj koji se dijeli putem Messengera
  • Sadržaj koji je lajkovan ili na kojem se komentariše
  • Sadržaj koji izaziva reakcije kod korisnika

Generalno postoje postovi koji po svojoj prirodi zabavljaju korisnike, inspirišu ih ili uče ih nečemu novom. To su tipovi postova koje instinktivno želite podijeliti s prijateljem, čim ih pogledate. Prema Facebook-ovom News Feed Webinaru, sadržaj koji povlači značajne interakcije je bolje rangiran od sadržaja koji izaziva samo konzumaciju.

Ukoliko kreirate neki post na vašoj stranici koji ne izaziva interakcije poput dijeljenja i komentarisanja, onda je sasvim normalno da takav post ne doživi značajnu distribuciju, odnosno njegova distribucija će biti veoma slaba u odnosu na post koji izaziva dosta komentara, lajkova i dijeljenja.

Da li to znači da su postovi koji imaju sugestivne poruke poput “Komentarišite ako..”, “Like za like”, “U komentar pišite…” i slični postovi idealno rješenje ? Odgovor je ne! Taktike poput ovih će vam u budućnosti donijeti čak i manji doseg.

Kako povećati organski doseg na Facebook-u u 2021.?

Samo zbog toga što je Facebook usmjerio algoritme u drugom pravcu i generalno smanjio orgganski doseg, to ne znači da i dalje ne možete ostaviti snažan trag na ovoj platformi. Evo kako ćete optimizirati vaš organski doseg u 2021. godini u skladu sa posljednjim algoritmom vezanim za News Feed.

Pobrinite se da se nađete u feed-u vaših pratioca

Čak i ako pratite sve upute, ipak vam se može desiti da vaš post završi poražen od strane konkurencije za mjesto u feed-u. Zbog toga je bitno da educirate vašu publiku kako da ostanu u vezi s vašom stranicom :

  • Podsjetite vašu publiku da postoji mogućnost da dobijaju više sadrčaja od vas na feed-u. Da bi to uredili, potrebno je da pratioc ode na vašu stranicu, klikne opciju Following a zatim izabere See First.
organski reach
  • Ne zaboravite napomenuti vašu publiku da imaju opciju Pages Feed na lijevom sidebar-u njihovog News Feed-a, kako bi mogli vidjeti više sadržaja stranica koje su zapratili, poput vaše.

Birajte kvalitet prije kvantiteta

“Kako mogu povećati svoj reach na Facebook-u bez da plaćam ? Odgovor na ovo pitanje leži u tipu sadržaja kojeg Facebook algoritam preferira. Facebook je odlučan da korisnicima omogući sadržaj koji je unikatan, vrijedan, personaliziran i relevantan za korisnika.

Prilikom kreiranja sadržaja, veoma je važno da razumijete da bi vam rezultat trebao biti post koji postiže dosta interakcija. Kreiranje unikatnog i kvalitetnog sadržaja zahtijeva ulaganje vremena, a prečice kao što su clickbait naslovi i slično vam više neće biti od koristi. Tako da ima smisla da objavljujete manje postova, koji su kvalitetni i unikatni, te relevantni za vašu publiku.

Humanizirajte vaš brend

Prema izvještaju Accenture Strategy, 63% korisnika iz Amerike bi radije kupilo proizvod od kompanija koje stoje iza svojih vrijednosti i uvjerenja. Čak štaviše, izbjegavat će brendove koji ne ispunjavaju ovaj uvjet.

Tako da je veoma bitno da pokažete svojim pratiocima da vaš brend ima priču iza sebe i da vam nije u prvom planu samo prodaja, već i određene težnje i vrijednosti prema kojima vaš brend teži. Da biste to uspješno izveli, morate dobro poznavati ko su vaši potencijalni kupci. Da li su ekološki osviješteni npr ? Da li bi podržali lokalne biznise ? Šta vam treba da biste ih angažovali na postovima ?

organski reach

Kreirajte emocionalan sadržaj

Ako želite da znate kako dosegnuti do više ljudi na Facebook-u, morate da znate da su većina ljudi slabi na emotivni sadržaj. Emocija je snažan alat za poticanje interakcija i rasprava. Međutim, prema istraživanju rađenom u Harward Business Review, nisu sve emocije podjednako dobre za korištenje u ove svrhe, a samo pojedine emocije se povezuju sa sadržajem koji će postati viralan. Sljedeće emocije se mogu koristiti za kreiranje uspješnih socijalnih postova:

  • znatiželja
  • zadivljenost
  • interesovanje
  • čuđenje
  • nesigurnost
  • divljenje

Suprotno onome što mnogi misle, negativne emocije u postovima zapravo ne doprinose viralnosti postova, jako rijetko.

Kreirajte video sadržaj

Kreiranje kvalitetnog video sadržaja svakako zahtijeva više vremena nego objavljivanje slike i tekstualnog opisa iznad nje, ali će vam se trud i izdvojeno vrijeme definitivno isplatiti. Ne samo što News Feed odlično rangira video, nego i postovi koji sadrže video prikupe najmanje 59% više interakcija korisnika od ostalih vrsta postova.

Za najbolje rezultate Facebook savjetuje objavljivanje videa dužine između 3 i 5 minuta, dok videi koji duže traju donose veću vrijednost po gledaocu. Takođe ne zaboravite dodati prevod na vaš video, prema nedavnim istraživanjima nevjerovatan postotak od 85% videa na Facebook-u se gleda sa ugašenim zvukom.

Prihvatite sadržaj kojeg kreiraju korisnici

Šta može biti bolje od kreiranja sadržaja za vašu publiku ? Da vaša publika pravi sadržaj za vas. Sadržaj kojeg vaša publika kreirana vezano za vaš brend možete objavljivati na vašim stranicama. Tražite slobodno od vaše publike da napravi review vaših proizvoda, šalje vam slike i kreativni materijal kojeg možete koristiti za unaprjeđenje vašeg brenda i stranice.

Kreirajte Facebook grupe

Na temelju najnovije verzije algoritma News Feed, sadržaj Facebook grupe dobiva veći doseg od uobičajenog sadržaja stranice. Iskoristite tu promjenu tako što ćete stvoriti zatvorenu grupu za svoje najangažiranije kupce.

Međutim, važno je imati na umu da se grupa odnosi na članove, a ne na brend. Komunicirajte sa svojim obožavateljima, odgovarajte na njihova pitanja, dijelite korisni sadržaj i pobrinite se da i dalje imaju nezaboravne interakcije s vašim brendom i njegovim predstavnicima. Neka se vaši kupci osjećaju cijenjenima, a oni će se pobrinuti za ostalo.

organski reach

Odgovarajte na komentare i potičite razgovore

Uvijek brzo odgovarajte na komentare na svojoj stranici i nastavite razgovor ako možete (ali nemojte forsirati). Započnite rasprave, poput pitanja što vaši pratioci misle o vašem novom proizvodu ili što misle o najnovijim vijestima iz industrije. Da biste olakšali kontakt sa svojim kupcima, dodajte Facebook Messenger live chat na svoju web stranicu. Kupci će moći postavljati pitanja i razgovarati izravno sa stranica proizvoda vašeg web mjesta, a možete čak i uvući pozivnicu da prate vašu Facebook stranicu.

Pokušajte manje linkati stranice izvan Facebook-a

Razgovarali smo o ne povezivanju s nekvalitetnim web stranicama, ali trebali biste biti oprezni i s linkovima općenito. Facebook prirodno želi da korisnici ostanu na njegovoj platformi, pa postovi s linkovima do vanjskih stranica nisu na vrhu popisa za promociju. Naravno, ne možete uvijek izbjeći linkanje s vanjskim izvorima, a ponekad je to stvarno najbolji način djelovanja. Ali ako možete ići bez linkova na druge web stranice, puno je vjerojatnije da će vaši postovi biti nagrađeni dobrim dosegom u feed-u vaših pratilaca.

Pratite performanse vašeg sadržaja

Kada eksperimentirate s novim formatima i vrstama sadržaja, možda ćete primijetiti da neki dobivaju više angažmana od drugih. Odlučite koji se metrički podaci najbolje poklapaju s ciljevima vašeg sadržaja, pratite svoj sadržaj na temelju tih mjernih podataka i upotrijebite to znanje za prilagodbu svoje strategije sadržaja. Preskočite postove na koje vaša publika djeluje ravnodušno i udvostručite napore na vrstama postova koji imaju najbolju izvedbu na temelju odabranih mjernih podataka. Uvid u publiku možete koristiti i da biste saznali više o svojim pratiocima i drugim korisnicima koje želite dosegnuti. Upotrijebite Uvid u publiku za prikaz podataka poput demografskih podataka, hobija, interesa, načina života i još mnogo toga. I testirajte različita vremena objavljivanja radi boljeg angažmana. Na primjer, CoSchedule je otkrio da su najbolja vremena za objavljivanje za zdravstvene kompanije na Facebooku između 6 i 7 ujutro, u 9 sati i između 11 i 12 sati. Što se tiče medijskih tvrtki, njihovo “vrijeme prikazivanja” je u 7, 11 ili 18 sati. U osnovi, to je način kako da više ljudi vidi vaše postove na Facebooku. Sve su te taktike korisne za poboljšanje organskog dosega Facebooka 2021. godine, međutim, nemojte zanemariti potencijal plaćene promocije za rast vaše Facebook stranice.

Kada se trebate okrenuti plaćenim oglasima umjesto organskog dosega?

Facebook nagrađuje informativne, autentične i značajne sadržaje, pa ako je vaš content takav, onda možete očekivati ​​da će vaš organski doseg rasti.

Rast organskog dosega međutim zahtijeva vrijeme. Bez obzira na to koliko je savršen vaš sadržaj, nećete vidjeti dramatičan skok preko noći. Ako je brza pobjeda ono što tražite (a spremni ste uložiti nekoliko dolara u svoje poslovanje), razmislite i o prikazivanju nekoliko Facebook oglasa.

Kao što kaže Josh Sample, osnivač i operativni partner agencije za digitalni marketing Drive Social Media: „Na osnovu našeg iskustva pomaganja klijentima sa plaćenim društvenim mrežama, mogućnosti kojima brendovi imaju pristup plaćenim Facebook oglasima su opsežne, a koristi daleko premašuju sve što biste imali obično s organskim sadržajem.”

Ako vodite Ecwid trgovinu, oglašavanje i prodaja na Facebooku je jednostavna pomoću alata Facebook Shop i Facebook Product Catalogue.

Savjet: Koristite organske postove za testiranje sadržaja koji želite promovirati putem oglasa, a zatim upotrijebite svoj proračun za oglašavanje za promociju dijelova sadržaja koji su se najbolje pokazali organski.

Na primjer, ako vaši pratitelji favoriziraju određenu objavu, koristite sadržaj iz te objave da biste kreirali oglas usmjeren na druge korisnike koji su slični vašim pratiteljima. Da biste to učinili, prvo ćete morati instalirati svoj Facebook piksel. I dobre vijesti za trgovce Ecwida, Facebook Pixel dostupan je besplatno na svim Ecwid planovima, uključujući i Forever Free plan.

Sažetak: Kako povećati Facebook Organski Doseg

Najbolji način za organski rast Facebook dosega je razumijevanje kako algoritam Facebook News Feed-a daje prioritet postovima i stvaranje sadržaja prilagođenog ciljevima platforme – naime da potiče smislene interakcije između korisnika Facebooka.

  1. Otkažite mamac za angažman i mamac za klik, izbjegavajte povezivanje s web lokacijama s lošim korisničkim iskustvom i ograničite linkanje ka stranicama izvan Facebook-a kad god je to moguće.
  2. Stvorite sadržaj koji je jedinstven, zanimljiv i relevantan za vaše pratioce i njihove interese.
  3. Zamolite svoje pratioce da ažuriraju svoje postavke feeda odabirom “See First” na kartici “Follow” na vašoj stranici.
  4. Objavljujte manje, ali optimizirajte svaki post da biste postigli što više interakcija (opet, izbjegavajući mamac za klik i mamac za angažman).
  5. Stvorite emocionalni sadržaj koji pobuđuje znatiželju, čuđenje, zanimanje, zaprepašćenje, nesigurnost i / ili divljenje.
  6. Objavite još videozapisa (Facebook Live je sjajno mjesto za početak). Ali izbjegavajte linkanje do YouTube video zapisa koji bi korisnike odveli na konkurentsku web lokaciju i depriorizirali vaše objave.
  7. Stvorite Facebook grupu za svoje kupce koja pruža dodatnu vrijednost i pokazuje da ih cijeni vaš brend.
  8. Održavajte razgovore na svojoj stranici odgovaranjem na pitanja i započinjanjem rasprava.
  9. Potaknite svoje pratioce da kreiraju objave u kojima se spominje vaš brend i koje možete objaviti kao sadržaj koji generiraju korisnici.
  10. Pratite učinak vaših postova i prilagodite sadržaj po potrebi.
  11. Isprobajte plaćeno oglašavanje na Facebooku kako biste kratkoročno povećali doseg.
  12. Što mislite o Facebook-ovom algoritmu Feed News? Jeste li doživjeli pad vašeg organskog dosega na Facebooku u posljednjih nekoliko godina? Ili ste jedan od sretnih korisnika koji su doživjeli organski rast Facebooka? Podijelite svoje mišljenje u komentarima!

Više o digitalnom marketingu na društvenim mrežama i kako ga unaprijediti čitajte ovdje.





Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *