Ukoliko se bavite marketingom putem e-pošte vaša pretplatnička lista donekle predviđa prodaju. Danas mnogi trgovci pokušavaju što više iscrpiti navedeni resurs i sve snage usmjeriti na marketing putem e-pošte. Ovakav pristup može biti i više nego kontraproduktivan. Stvari se neće dobro završiti po trgovce i prodavače.
Da li je vaša e-pošta puna ovih dana? Nastankom pandemije virusa COVID-19, većina prodavača i trgovaca okrenula se marketingu putem e-pošte kao odgovor na pandemijsku krizu. Prodavnice promovišu eCommerce. Restorani promovišu dostave i preuzimanje. Otvaraju se novi servisi dostave. Govornici i treneri promovišu online seminare, internet kurseve i radionice.
Prema istraživanju digitalnih agencija većina klijenata šalje puno više elektronske pošte. To je prirodna reakcija i odgovor malih i srednjih biznisa na efekte i rezultate pandemijske krize u okviru poslovanja. Međutim, kada se svi okrenu jednom resursu to za klijente postane zamorno i neatraktivno.
U anketi kompanije Adobe, ispitanici su odgovorili da na dnevnom nivou troše više od tri sata na radnu elektronsku poštu i više od dva sata na privatnu elektronsku poštu. Ukupno, to je više od pet sati na dnevnom nivou.
Postoje određeni problemi sa marketingom putem e-pošte koje je lako uočiti u zadnje vrijeme, a to su:
Neprikladna frekvencija
Kompanije koje su slale svoju e-poštu na mjesečnom nivou prije pandemije, sada svakodnevno završavaju u inbox-ima svojih klijenata. U tome je lako vidljiv očaj kompanija. Očajnim ponašanjem kompanija stvara se amozitet klijenata prema istim, gdje klijenti više ne žele da primaju pošte od takvih očajnih biznisa.
Nedostatak personalizacije
Personalizacija marketinške e-pošte ne znači dodavanje personalizovanog imena klijenta. Personalizacija prodajne elektronske pošte predstavlja slanje ponuda na prethodno ponašanje kupca. Šta je to kupac prethodno kupovao? Šta je to prethodno pregledano?
Nažalost, većina elektronske pošte koja dolazi kupcima u posljednje vrijeme, odnosi se na stvari koje nikad nisu kupili, pogledali i sigurno nikad neće ni kupiti. Prilikom ovakvog pristupa dolazi do odjavljivanja kupaca ili automatskog brisanja elektronske pošte iz inboxa.
Nedostupne ponude
Jedan od najvećih grijehova e-pošte je gnjaviti primatelje ponudama koje su im nedostupne. Rezultat toga je bi bio stvaranje frustrirajućeg korisničkog iskustva i gubitak uključenih pretplatnika na elektronsku poštu.
Sakrivanje otkazivanja pretplate
Kad nešto otežate, manje je vjerovatno da će to ljudi učiniti. Velika većina smatra da je pametno sakriti „otkazivanje pretplate“ i učini je gotovo nevidljivom, sićušnim slovima. Ukoliko kupac nekim čudom i pronađe „otkazivanje pretplate“, još uvijek je velika šansa da će naići na dodatne obrasce ukidanja pretplate što može dovesti do frustrirajućeg iskustva.