Možemo reći da živimo u modernom društvu u kojem se velika većina ljudi koristi internetom, te se uveliko oslanja na podatke i informacije koje sazna njegovim korištenjem. Tehnologija u bilo kojem obliku je danas jako bitan faktor u svakodnevnom životu čovjeka, a samim tim i u uspješnom poslovanju bilo koje vrste poslovnog poduhvata. Činjenica je da je danas, u dobu četvrte industrijske revolucije, digitalni marketing jedna od ključnih strategija unapređenja i razvoja biznisa. Digitalna transformacija biznisa, ako je provedena na pravi način, može dovesti do ogromnog razvoja i napretka u bilo kojoj sferi poslovanja.
Šta je digitalna transformacija poslovanja?
Prema definiciji Globalnog centra za digitalnu biznis transformaciju, digitalna transformacija poslovanja je „…organizaciona promjena kroz upotrebu digitalne tehnologije i biznis modela za poboljšanje učinka.“ Detaljnije objašnjeno, digitalna transformacija je kompletan proces korištenja digitalnih tehnologija u svrhu pravljenja novih (ili modifikacije postojećih) poslovnih procesa, kulture poslovanja i iskustva kupaca kako bi se biznis prilagodio novim uslovima tržišta. Ova reimaginacija poslovanja u novom, digitalnom dobu je ukratko – digitalna tranformacija.
Digitalna transformacija nadilazi tradicionalne uloge u okviru jednog poslovnog subjekta kao što su, prodaja, marketing i služba za korisnike. Umjesto toga digitalna transformacija pokusava unaprijediti način na koji biznis komunicira i interaktuje sa klijentima, te unapređuje odnos između biznisa i samih klijenata. Što se društvo više udaljava od suvišne papirologije i suhoparnih tabelarnih prikaza koji većini klijenata nisu jasni, dgitalizacija i pametne aplikacije koje nam pomažu da vodimo posao daju nam slobodu da vodimo posao na totalno novi način, da pronađemo nove načine da privučemo klijente i komuniciramo sa njima – a sve to uz digitalnu tehnologiju kao veliku pomoć.
Digitalizacija vs digitalna tranformacija
Ovi pojmovi su slični i vrlo lako može doći do zabune šta tačno predstavljaju, pa ćemo ih ukratko definisati:
• Digitalizacija je korištenje digitalnih podataka u svrhu pojednostavljenja poslovanja. To znači da se osnovna metodologija poslovanja sa korisnicima nije puno promijenila, samo su razni procesi koji su u prošlosti bili analogni sada mnogo efikasniji i učinkovitiji.
• Sa druge strane Digitalna transformacija mijenja način poslovanja iz temelja te u nekim slučajevima čak i dodaje nove elemente poslovanja. Digitalnom transformacijom kompanije preispituju sve u svom poslovanju, od internih sistema do finalne interakcije sa klijentom.
Možemo zaključiti da danas, kada smo već duboko ukorjenjeni digitalno doba, imamo nebrojeno puno načina da iskoristimo tehnologiju u našu korist. Iako je digitalna transformacija kontinuiran proces, koji neće biti uvijek jednostavan, ona je takođe proces bez kojeg se u današnjem digitalnom svijetu ne može. Nije bitno jeste li mali poduzetnik, stabilan porodični biznis ili pak korporacija, ako ne integrišete digitalnu transformaciju u vaš poslovni plan može vam se desiti da prođete kao neki giganti koji nisu na vrijeme odreagovali i sada nisu ni sjenka nekadašnjih kompanija. Opće su poznati primjeri Nokia ili Blackberry čiji su mobilni uređaji nekad bili među najpopularnijim na svijetu, a danas se te kompanije bore da se vrate na put uspješnog poslovanja.