Za rast vašeg biznisa potreban vam je marketinški plan. Uspješan marketinški plan identificira segmente kao što su ciljani kupci, dolazak do ciljanih kupaca, zadržavanje trenutnih kupaca i slično. Ukoliko je plan pravilno izrađen, on će biti putokaz koji možete da slijedite kako bi privukli neograničen broj kupaca i dramatično poboljšali uspjeh kompanije.
U nastavku slijedi 10 bitnih poglavlja za uspješan marketing plan kao vodilje vašeg poslovanja:
1. Sažetak
Posljednje što popunjavate jeste poglavlje sažetka. Sažetak, kao što i ime govori, sažima svakog drugo poglavlje vašeg marketing plana. Sažetak će vam poslužiti da date sebi i drugima lakši pregleda plana.
2. Ciljni kupci
Navedeno poglavlje opisuje kupce koje ciljate. Definira njihov demografski profil (dob, spol), psihografski profil (njihove interese) i njihove želje i potrebe u odnosu na proizvode ili usluge koje nudite. Sposobnost jasnijeg prepoznavanja ciljnih kupaca da precizno odredite svoje oglašavanje.
3. Jedinstvena prodajna ponuda
Imati snažnu i kvalitetnu jedinstvenu prodajnu ponudu od presudne je važnosti jer razlikuje vašu kompaniju od konkurenata. Jedinstvena ponuda može biti dio vašeg brendiranja čime možete postići da ste nezaboravni kupcima.
4. Strategija cijena i pozicioniranja
Vaša strategija pozicioniranja i cijena mora biti ujednačena. Na primjer, ukoliko želite da vaša kompanija bude poznata kao vodeća marka u vašoj industriji, preniska cijena može odvratiti kupce od kupovine. U ovom poglavlju detaljno odredite vaše pozicioniranje na tržistu i cijene koje će to podržati.
5. Plan distribucije
Plan distribucije navodi kako će kupci kupovati od vas. Da li će se vaša prodaja odvijati preko vaše web stranice ili će kupci kupovati od vaših distributera ili drugih trgovaca? Razmislite o različitim načinima dolaska do kupaca i dokumentirajte ih u ovom poglavlju.
6. Vaše ponude
Posebne ponude su ponude koje stavljate kako bi osigurali više novih kupaca i zadržali postojeće kupce. Posebne ponude mogu uključivati besplatne probne verzije, garancije povrata novca, pakete (kombiniranje razlicitih proizvoda) i popuste. Možda vaše poslovanje ne zahtijeva posebne ponude, ali uključivanjem istih može dovesti do povećanja vaše prodaje i dolaska novih kupaca.
7. Marketinški materijali
Marketing plan se sastoji od marketinških materijala koje koristite za promociju svog poslovanja trenutnim i potencijalnim kupcima. Između ostalog uključuje vašu web stranicu, brošure, podsjetnice, kataloge i slično. U ovom poglavlju odredite marketinške materijale koje ste kompletirali i koje trebate stvoriti ili obnoviti.
8. Strategija promocije
Poglavlje koje se odnosi na strategiju promocije jedno je od najvažnijih dijelova vašeg marketing plana i detaljno opisuje način dolaska do novih kupaca. Postoje mnogobrojne promotivne taktike, kao što su televizijski oglasi, web oglasašavanje, socialni mediji i slično.
9. Strategija mrežnog marketinga
Sviđalo se vama to ili ne, ali većina današnjih kupaca koristi internet za pronalazak ili pregledavanje kao i kupovinu novih proizvoda i usluga. Prema tome, posjedovanje adekvatnog mrežnog marketinga može vam pomoći u osiguravanju novih kupaca i tržišne konkurentnosti.
4 ključne komponente vašeg mrežnog marketinga:
• Ključne riječi;
• Optimizacija za pretraživače;
• Plaćeno mrežno oglašavanje;
• Društveni mediji.
10. Strategija konverzije
Konverziona strategija se odnosi na tehnike koje se koriste da biste potencijalne kupce pretvorili u aktivne kupce. Na primjer, pokazivanje svjedočenja prethodnih klijenata koji su zadovoljni vašim proizvodima, može dovesti do konverzije potencijalnih u aktivne kupce.